Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 17 juli 2012

Dagens utflykt

Vi kom iväg till vårt vackra norra stadsberg och solen sken. Toppenläge för en bra utflykt med andra ord.

 Vi började med lunch, och barnen tog förstås pannkaka, medan jag fick en räksallad.
Lunchstället

Karusell i lekparken innan cirkusen började

Cirkustältet

Det var en kul show för barnen. Clownen har verkligen förmågan att fånga små barns skratt och barnen deltar själv i showen genom att kommentera händelserna. Det var hundar med, akrobater och så clownen. Helt ok även som vuxen.

Dagens lärdom efter dagens utflykt är dock att det definitivt är läge att barnen har hand om sina egna pengar, så att de förstår vad allting kostar. Dricka, popcorn, godis, glass...ja önskemålen är många och pengarna kan lätt rinna iväg.

Nu ska jag testa Tinas hamburgare på grillen, hoppas det är gott för jag är hungrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar