Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 14 juli 2012

Favoriter i repris

Efter lunchen packade vi in hela familjen i bilen för att åka till Trolska skogen. Vi var där förra året, när lilleman var pytteliten och mest ville amma hela rundturen. Nu gick det bättre även om han mest fick sitta i vagnen under myggnätet, för oj vad mycket mygg det var! Barnen fick träffa på älvor, en drake och ett troll samt tomtar. Under hela promenaden fick barnen i uppgift att måla sin egen amulett och de tillverkade även sina egna trollstavar.
Trolska skogen

Äventyret kan börja

Storebror skötte kartläsningen




Fika bland kantarellerna


Det var ett mysigt äventyr och jämfört med förra året så fanns ett nytt inslag med älvor och draken. Bra att de byter äventyr år för år, det gör att vi säkert ses nästa år igen.

Solen spricker fram lite då och då, så vi kör grillning ikväll igen. Idag blir det kycklingfilé och ännu en favorit i repris, nämligen sötpotatisgratäng. Hur enkelt som helst att göra och himmelskt gott.
  1. Dela sötpotatis i mindre bitar och lägg i en ugnsfastform.
  2. Smula över chevré
  3. Häll över grädde
  4. In i ugnen 200 grader i c:a 25 minuter






4 kommentarer:

  1. Vilket äventyr ni har varit på och ditt recept på sötpotatis gratäng skall jag absolut prova...

    SvaraRadera
  2. underbar utflykt och härligt, lockande recept!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bara att höfta till på mängderna:)

      Radera