Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 16 juli 2012

Fylla på energi

Idag har jag inte haft någon energi alls. Först efter att vi for till svägerskan för fika så kom krafterna åter. Det kan ha varit kokostopparna, chokladbollarna eller Tom & Jerry kexen (bra viktväktarfika...not) eller så bara att solen kom fram och att jag tog mig ut ur huset. Hur som helst var det trevligt att pratas vid en stund, det blir inte allt för ofta nuförtiden. Vi funderar lite på att våga gå till en kvinna som spår i kort, men jag är nog lite feg och skeptisk. Jag är dock väldans nyfiken och det skulle vara kul att höra vad hon säger, men tänk om hon berättar något jag inte vill veta?

Jag fick med mig några tidningar hem att bläddra i och det försökte jag göra i solen, men lilleman är överallt! Det blev bättre när jag ägnade honom all min tid och lät honom gunga, åka rutschkana och leka på studsmattan. MINDFULNESS...lev i nuet, ja det mår jag (säkert alla) bäst av.

Nu blir det Karins familjelasagne till middag. Blir nog bra det med!

1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska prova! Du får antagligen bara veta sånt som är bra för dig att veta och kanske sånt som du egentligen vet men inte vågar ta fram själv :) Kram!

    SvaraRadera