Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 12 juli 2012

Gårdagens skörd

Det blev en riktigt bra dag igår. Började lite illa med att oljelampan i bilen lyste, men när min svärfar löst problemet så kom vi iväg. Min kära svärmor följde med och det var både jag och barnen tacksamma och glada för.
Tunikor från Rut m. fl.(samma tunika som denna, fast ljusblå), stång och krokar från IKEA och jordgubbar från landet

Det var bestämt att äta på IKEA och att lilltjejen skulle få leka på Småland, men det var lättare sagt än gjort en regnig dag. Vi lyckades till slut luncha, trots långa köer och efter lite lek i barnhörnan på restaurangen så kunde vi åka hem med en nöjd och trött tjej.

10 stycken gubbar blev det
På kvällen blev vi bjudna på supergoda laxbiffar hos svärmor och for sedan hem och skördade jordgubbar från vårt land. Riktigt mumsigt kvällsfika!

Nu väntar vi hem resten av familjen som har åkt nattåg hem. Det ska bli kul att höra vad de upplevde igår:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar