Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 7 juli 2012

Kantarelltoast

Jag blev så sugen på en godare lunch är barnens köttbullar/fiskpinnar/hamburgare/korv etc, så jag gjorde en kantarellstuvning och gjorde varma mackor. Receptet hittade jag hos Mary och jag kan lova att det var mumsigt! Det bästa är att det finns kvar några, så det blir att mumsa i sig ikväll eller kanske till frukost!

Efter lunch tog vi oss till stan och åt glass på torget i värmen. Barnen köpte godisremmar och dricka och sen var de nöjd och ville hem. Mannen ska på fotboll, så vi ska väl försöka ha lite myskväll utan honom. Det har regnat lite idag, men jag lyckade få till en promenad med lilleman när det var uppehåll på förmiddagen. Jag har inte lika mycket motivation som förut att vara nyttig, men jag visste ju att det är svårt på sommaren, med allt fika som erbjuds och glass. Nåja, lite lördagsgodis kan jag nog vara värd ikväll!

1 kommentar: