Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 11 juli 2012

Min inspirerande barndomsvän

När jag började högstadiet, så fick vi en ny tjej i klassen. Vi blev vänner och höll ihop hela högstadiet och sedan även på gymnasiet. Redan då förstod jag att hon hade talang och en säker blick för både inredningsdetaljer och helheten. Hon möblerade om sitt rum i princip varje dag och allt var fint i mina ögon, men hon såg någon liten detalj som behövde förbättras. Vi kom ifrån varandra i slutet av 90-talet, men när jag fick höra att hon fått sitt första barn så tog jag upp kontakten igen. För några år sedan åkte jag och hälsade på henne en helg och i sommar kommer hon och hennes familj förbi när de bilar norrut. Det ska bli så kul att se henne. Idag jobbar hon som inredare och skriver och inspirerar på hennes finfina blogg STIL inspiration. Kika in där och låt dig inspireras:-)

Jag har fastnat för hennes förvaringsidéer som bygger på en tavellist och IKEAs rostfria stång Grundtal. Se bara vilka smarta och snygga lösningar:
Bilder lånade från STIL inspiration


Bild lånad från STIL inspiration

Jag är inne på att köpa stången för att lösa min mans jeansförvaring. Ja, vi får helt enkelt se vad som hamnar i den gula IKEA kassen idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar