Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 9 juli 2012

Mysig dag på stan

Det regnar från en mulen himmel. Det var planerat en biodag (Ice Age 4), men sonens kompis kunde inte idag, så vi sköt på det till torsdag. Vi passade därför på att åka till stan, hela familjen, för en lugn dag (hoppas kan man alltid). Det blev faktiskt en toppenbra dag som startade med ett besök på stadsbiblioteket. Barnen tittade på graffitiutställning och en rolig målarbok med graffitimönster fick följa med hem. Vi lånade böcker och åt sen lunch på Bite line. Pizza- och glassbuffé satt som en smäck! Ett litet stopp på Clas Ohlson och sedan var alla nöjda och glada att komma hem.

Imorgon får vi besök av en gammal kursare till mig och hennes familj (en av tjejerna ur mitt tjejgäng). Det ska bli så kul att träffa dem och jag ska bjuda på både lunch och fika utifrån några bloggtips jag läst. Till lunch blir det lyxpasta och till fika blir det rulltårta med jordgubbar och lemoncurd.
Bild lånad från Inredningsfrun
Hoppas att det inte regnar imorgon, för det är så mycket skönare när barnen kan springa och leka utomhus och vi kan äta på altanen. Jag håller tummarna för det:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar