Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 2 juli 2012

Ny vecka, nya tag

Ny vecka och alla är hemma, så härligt! Barnen går simskola även denna vecka, så jag tog min ett åring på promenad under tiden som mannen var med i simhallen. Förra veckan gick jag ingenting och åt slarvigt, men denna vecka ska jag skärpa mig.

Kalaset igår blev lyckat och lilleman var lycklig och höll igång hela eftermiddagen och kvällen, somnade först efter 21. Imorgon är det vaccination för lilleman och 6 års kalas för en kusin. På onsdag ska jag jobba på förmiddagen, men det är för att starta upp en ny grupp som ska jobba med ett förändringsprojekt. Jag känner mig positiv till det och hoppas att det kommer kännas så på plats med.

Nu regnar det och vi har precis kommit hem efter en cykeltur till sjön, där barnen åt glass. Ett par dagar till med sol så kommer nog vattnet kunna vara varmt nog att bada i (för barnen, själv är jag en badkruka).
Nya batterier till gamla leksaker gör att ställningen nu är 2-1 i lilleman vs mamman:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar