Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 17 juli 2012

Nya mat-Tina!

Min variant av Tinas hamburgare blev denna:
Bild lånad från recept.nu/Tinas sommarkök
  • 600 g nötfärs (istället för 800 g)
  • 2 msk stark senap (glömde köpa dijonsenap)  
  • 1 msk paprikapulver (snålade in och köpte inte det rökta paprikapulvret, dubblerade därför det vanliga)
  • 0.5 msk muskot, malen
  • 1 krm cayennepeppar
  • 2 tsk chilipulver (blev inte anchochilipulver för den var slut)
  • 2 tsk salt (men nästa gång får det minskas till 0,5 tsk för det blev så salt)
  • 0.3 dl kallt vatten (lite mindre än i receptet)
Ja, kanske inte riktigt så likt ursprungsreceptet, men det blev smakrikt och gott (om än för salt i min smak).

Vi serverade hamburgaren med grönmögelostcreme, grillad schalottenlök och jägarbacon (vad är tysk sockersaltad skinka?). Serverades i vanligt hamburgerbröd, för jag var så hungrig och orkade inte med det sista momentet med vitlöksingnidning av ciabattabröd (det skulle troligast blivit riktigt gott).
Detta kan jag absolut göra igen, med olika tillbehör, för det var enkelt och gott.

Nu ska jag ladda inför morgondagen, som blir barnfri och innehåller en hotellövernattning! Tjoho vad jag ska njuta:-) 

1 kommentar:

  1. Det låter gott med senap i :) Hoppas det blir fint i morgon!

    SvaraRadera