Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 8 juli 2012

Nyttig dag

Det har varit en grå dag med ett tunt duggregn. Perfekt dag att äntligen ta tag i ordningen i huset. Hela förmiddagen har det städats och plockats både för stor och liten. Egentligen förstår jag inte varför jag inte tar mig tid och ork till detta oftare, för jag tycker aldrig att det är jobbigt under tiden. Det är ganska rogivande faktiskt.
En klädhängare kom äntligen upp så att barnen kan nå bättre. Sedan försöker jag med lite små förvaringskorgar för att skapa mer ordning och reda. Det finns ju vissa småpryttlar som helt enkelt inte har någon given plats, de ska bo i dessa småkorgar.

Sedan var båda storbarnen bjuden på kusinens kalas, så då passade vi övriga på att njuta av lunch på restaurang. Jag tog en bakad potatis med en god tonfisk och räkröra. Skönt att få sitta still och prata med varandra. Ett barn är liksom ingenting när man är van med tre. Så tyckte jag inte när jag bara hade ett barn, men det blir lite olika perspektiv på saker och ting nuförtiden:-)

Sköna sköna söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar