Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 23 juli 2012

Övar att gå

Ja nu övas det för fullt på att gå! Idag vart det hela 8 steg, med lite stopp efter vägen. Bra balans har han och lycklig är han när han går:) Han hamnar mittemellan barnen, storebror gick redan vid 10 månader och storasyster vid 14 månader. Jag hoppas att han blir lite nöjdare när han går helt fritt, för nu är han mest glad  när han sliter i makaronerna eller någon annan kökslåda.

Idag pustar vi alla ut och har en riktig vardag mitt i semestern. Barnen leker med grannbarnen, jag har promenerat och storhandlat och mannen fixar ett fönster i boden. För att piffa upp dagen bakar vi  enkla chokladmuffins tillsammans Ska bli skönt att sitta en stund på altanen i solen som faktiskt tittar fram och sippa på en kopp kaffe.

Tänk att det kan vara så skönt med en vanlig hemmadag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar