Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 5 juli 2012

Övervakat bad



Idag är jag ensam med barnen på eftermiddagen, då mannen är på Gatufesten och träffar en barndomskompis. Jag är ingen supermorsa som då drar med mig pick och pack till stranden själv, utan vi nöjde oss med att gå till vår lilla strand 2 minuter bort. Det är rätt strömt i Ljungan, men barnen är vana att gå ut max till naveln (idag var det så kallt så ingen gick så långt ut). Barnens gammelmormor höll på att få hjärtattack när jag sa vart vi skulle, så efter ett kort tag kom hon dit och övervakade oss.
Till saken hör att hon nästan inte ser något eller hör något, men det kändes tryggt för henne främst:-)
Lilleman var helt galet glad i vattnet och sanden och sen även vansinnigt arg när vi skulle gå därifrån. Det blir en lättsam badsommar detta.....

2 kommentarer:

  1. Men vad härligt med en liten ministrand precis hemmavid! Underbar vardagslyx där :)

    kram /iris

    SvaraRadera
  2. Tack, ja du har så rätt! Verkligen lyxigt!

    SvaraRadera