Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 24 juli 2012

Pustar ut

Det blev en äventyrsdag igen. Vi åkte mot Skuleberget för lek och klättring. Innan vi kom fram blev det ett lunchstopp vid höga kustenbron. Väl där vågade vi inte åka liften upp på toppen, eftersom lilleman inte sitter så värst still. Därför började vi dagen med lek i Rövarbyn. Barnen tyckte det var toppen, medan vi vuxna inte var så imponerade.
Bild lånad här
Efter det åkte vi till vandringsleden upp mot Skulegrottan (Kungsgrottan). Lilleman satt i en bärstol, men det var inte lämpligt att gå/klättra med honom, så han och lilltjejen vände tillbaka. Jag och största killen kämpade vidare och kom oss upp till grottan. Eftersom de väntade på oss nere ville vi inte gå hela vägen till toppen och det var nog lika bra, för min klättringskamrat blev lite höjdrädd. Väl kämpat av oss i alla fall.


Bilder lånade här

På vägen hem konstaterade vi att lilleman verkligen inte är en bilåkarkille. Trots att han bara sovit 1 h på vägen dit (på hans sovtid) så var han klarvaken hela resan hem (och kvällen visade det sig) och definitivt inte nöjd. Jag var helt slut efter att ha försökt roa honom i bilen.

Nu sover alla barnen (och pappan) så jag ska ta en välbehövlig dusch och gå och lägga mig. Ingen ordning på kameran idag så det blir inga egna bildbevis idag på strapatsen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar