Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 16 juli 2012

Scones till frukost

Förr i tiden var jag bättre på att baka scones till frukost. Har goda minnen från min tid i Södertälje, när mina vänner sov över och jag kunde överraska med nybakat bröd på morgonen. Nu gör jag det nästan aldrig, men idag fick jag lust och snodde ihop fyra kakor. Det är väldigt mumsigt med marmelad och ost (som vi tyvärr saknade idag) och en kopp te.

Bloggtips och recept.nu i all ära men denna klassiker är ett måste i köket!

Kameran lade av när jag skulle fota en fint uppdukad frukost, men det var lika bra det, för det var ingen munter frukost idag. Regnet börjar tära på allas humör tror jag....

Vilken tur att jag bakade scones just idag, så att även denna morgon blev en ljusglimt trots alla omständigheter;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar