Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 31 juli 2012

Sjukt bra träning och stora skräcken

Det kommer bli tufft att få till blogginlägg i augusti märker jag, men orsaken är att jag tränar HELA dagen! Ja, mannen jobbar ju nu igen och jag är ensam med barnen. Lilleman är inte så mycket för att sova länge om dagarna och inte vill han sitta still heller. Jag sitter i en minut och sedan måste jag upp för att hindra blommorna att ryka, eller mjölet att pudras över golvet. Jag får se det som sjukt bra träning helt enkelt:-) Sedan kommer det troligtvis öka min lust att jobba i september efter att ha varit hemma sedan april 2011...

Igår var min stora kille med sin kompis i stan. För att inte lilltjejen skulle bli alltför avis så fick hon bestämma dagen (till viss del). Hon valde lokala kondiset för pannkakslunch och nog var hon hungrig allt!
Proppmätt gullplutta!


Sedan blev det storhandling, glass på altanen, tillagning av lasagne och avslutningsvis bad i grannens pool. Det sista var först en skräckupplevelse och sedan en fröjd. Jag följde med min stora kille för att kolla när han skulle bada med sina grannkompisar, men döm av min förvåning när vi kommer dit och ser att lillasyster står vid poolkanten naken, utan badpuffar redo att kliva ner i en pool hon inte bottnar i! Jag kan ju simma mamma, ropar hon glatt, men neeeej det kan hon inte. Hem med förmaningar och hämtade baddräkt och puffar och sedan badade de sig trötta!

För att ruska av mig känslan av att vad som helst hade kunnat hända, avslutade jag min dag med en härlig power walk, dusch och softning i soffan.

Sjukt bra träning helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar