Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 22 juli 2012

Tarzanstigen

Min bror gillar ju att bestiga berg, så idag fick det bli ett av våra två stadsberg som vi tog oss upp till (ok inte i samma klass som han brukar bestiga, men ändå;-). Där finns Björnstigen (som vi besökt tidigare) och Tarzanstigen. Det är en halvtimmes äventyr i skogen med klättrande och krypande och lyckliga barn. Vi tog oss även till utsiktstornet och spanade ut över staden.

Efter lunchen fick vi fika hos svärmor och tog en titt på vår mors gamla bil, som svärfar lagt sin varsamma hand om. Den är idag dryga 40 år och även den bil jag övningskörde i. Snart ska den besiktigas för att kunna användas sparsamt om somrarna.

Segt idag en söndagseftermiddag efter en fullspäckad vecka. Vi kör därför lite tacos och varvar ner och funderar på vad nästa vecka ska innehålla. Sista semesterveckan. Kommer förhoppningsvis innehålla bad, grillning med vänner och troligen ett till berg att bestiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar