Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 21 juli 2012

Trevlig dag och kväll


Det blev en tripp till badsjön igår, men mina barn är riktiga badkrukor så de var nere på stranden en stund och sedan hägrade glassen mest. Väl hemma fyllde vi vår pool med varmvatten (allt vårt varmvatten visade sig när jag skulle duscha). Då badade de och hade så skoj med varandra:-)

Sedan förberedde vi vår grillning på kvällen. Vi hade bjudit hem barnens kompisar med föräldrar på middag för första gången. Vi bjöd på vår supergoda grillade lax som blev succé. Barnen lekte precis hela tiden, så de märkte vi knappt av (med undantag för en trash pack i avloppet). Till efterrätt var det moccapannacotta, enkel och god efterrätt:
3 dl vispgrädde+3/4 dl gelésocker. Koka ihop i en minut. Häll i 2 tsk vaniljsocker +2 tsk snabbkaffe och kyl sedan i 3 timmar. Servera med hallon på toppen.

Vi satt sedan ute på altanen med varsin drink, under filtar med tända ljus och pratade som bara den. Det visade sig att vi hade väldigt många gemensamma nämnare, trots att vi knappt känner varandra (nästan alla hade pluggat i Uppsala samtidigt, vi har tittat på samma hus, har fått barn samma år osv). Nöjda och glada barn somnade och gav oss sovmorgon till 8 idag.

Om en liten stund kommer min bror hit! Kan inte bli bättre nu:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar