Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 11 augusti 2012

3 rätters middag

Igår var det dags barnens festmiddag som vi bjöd min kära vän (tillika svägerska) med familj på. Vi hade tur med vädret och kunde sitta ute på altanen, även om graderna sjönk betänkligt under kvällen. Det bästa med det är att man kan börja tända värmeljusen och tänka på vilka mysiga kvällar vi har framför oss!

Jag fick i alla fall ypperlig kockhjälp av två ivriga köksor. Jag hade förberett det mesta på morgonen så att jag kunde ägna mig åt att jaga lilleman, medan barnen skapade förrätten och vitlöksbröden. Barnen är så stora nu att det inte är någon konst att ha med dem i köket. Jag måste tänka mer på det och få mina barn mer delaktiga framöver.
 
Till förrätten var det minipizzor på tortillabröd med pizzasallad.
Efter det grillades det fläskfilé och så öste vi på med vitlök i tzatsiki, vitlöksbröd och vitlökssmör. Vad blir inte gott med vitlök till liksom?

Till efterrätt blev det chokladglass med chokladsås, kolasås och geléhallon. Några chokladlöv fick vi inte till, men alla var nöjda ändå.

Vi blev proppmätta allihopa!

Så här har ni den, menyn för en lyckad kväll, i alla fall enligt våra barn!


2 kommentarer:

  1. Det var mycket gott och trevligt! Överåt och var proppis hela kvällen!

    SvaraRadera
  2. Allt blir bättre med vitlök, passar dessutom till nästan allt:) Härlig meny!

    SvaraRadera