Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 5 augusti 2012

Blåbärspaj

Vi fick fikabesök idag så jag slängde ihop en blåbärspaj. Den var fantastiskt god och receptet hade jag lånat från bloggen En smaksak. Här hittar du receptet.
Bild lånad från En smaksak
Jag testade med citronglass till, men jag gillar nog ändå vanlig vaniljsås eller marsansås bäst. Barnens kusin har plockat blåbär och ville sälja till oss (ja hon är en riktig affärskvinna på 9,5 år).så jag har chansen att testa igen.

3 kommentarer:

  1. Idag åt jag rabarberpaj med vaniljsås, det är så gott! :) Vad sött att göra dem i små portionsformar :)

    kram /iris

    SvaraRadera
  2. Åh jag vill oxå ha små pajformer så att alla kan få varsin liten paj, vart kommer dina formar ifrån? Mvh Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det en bra ide! Formarna på bilden är inte mina utan lånad från bloggen En smaksak. Titta in hos henne genom att klicka på länken så får du säkert svar på din fråga:) Jag tänker kolla IKEA.

      Radera