Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 2 augusti 2012

Blomsterbröllop


För fyra år sedan gifte jag mig och därför firas det blomsterbröllop idag!

Det var en härlig dag som började tidigt för min del. Jag åkte in till frissan i stan och satt där i fyra timmar för fix med hår, sminkning och påklädning. Sedan mötte min blivande man upp mig med fotografen vi anlitat och åkte ut för fotografering. Det första vi glömde var att sätta på oss ringarna, för fotona tog vi ju före. Det var väldigt pirrigt och lite stelt, men det gick bra.

Bröllopet hölls 15.00 i Galtströms kyrka och vi hade bjudit vår släkt och varsin vän med respektive och barn. Det var en häftig känsla att gifta sig och vandra fram mot prästen. Det kändes verkligen som att jag lyssnade på hans ord för första gången och när vi sade löftena kändes det härligt i hjärtat och maggropen:-)

Bröllopsfesten höll vi hemma i trädgården i ett tält. Maten var skärgårdsbuffé och grillbuffé från Lörans restaurang, och det är även dit vi ska ikväll för att fira för oss själva en stund. Det var rörande tal, annorlunda brudvals och vips så var kvällen slut! Det gick så fort och var så trevligt. Bröllopsnatten sov vi på Skatans pensionat och bröllopsresan gick efter några dagar till Island.

Underbara bröllopsdag!

1 kommentar:

  1. Grattis! Det var en vacker dag och ett vackert brudpar! Lite knagglig sång vill jag minnas...
    Kram på dig!

    SvaraRadera