Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 27 augusti 2012

Busskillar

Idag är det riktigt ruskväder ute. Det påverkade inte min skolkille som glad i hågen gick iväg till skolbussen. Glad för att det är skola igen och glad för att grannkompisen också ska börja åka buss. Toppen att de har varandra. Tyvärr är det trista regler som gör att vi måste hämta honom precis samtidigt som skolbussen går hem igen, men jag hoppas att de kommer ändra sig under terminens gång, så att han även får åka med hem.

Vi har inga större planer för dagen. Troligen åker vi och veckohandlar och jagar lillbuse hemma. Imorgon ska jag åka på jobbet en halv dag. Blir en liten mjukstart till nästa vecka. Det är ett roligt möte, så jag är grymt peppad. Härligt att kunna ha en sådan känsla!

1 kommentar:

  1. Huvaligen vilket väder. Och så skolstart ovanpå det ;)
    Kommer ihåg att det var alltid så speciellt med skolstarten, kul på nåt sätt.

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om du skulle bli sugen:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/august/real-life-grilla.html

    SvaraRadera