Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 14 augusti 2012

Dagisstart

Ja, i morse var det dags. Lilltjejen var oerhört villig att göra det hon skulle. Hon klädde på sig när jag bad henne, åt sin frukost utan gnat, kom direkt och borstade tänderna och cyklade glatt iväg mot dagis. Väl där var hon ändå så där mammagosig och avvaktande som väl sig bör efter att ha varit hemma i två månader. De hade möblerat om på dagis (som vanligt) och hon hade bytt hylla, så vi hade en del att kolla in innan jag vinkade hejdå. Nu är hon storbarn på dagis, oj vad stolt hon kommer vara!

Tvätthögarna anföll mig så jag har sorterat smutstvätt, satt tvättmaskin och betalat räkningar. Nu lyser solen också! Det blir en förmiddag med mina killar idag och det känns väldigt mysigt! Kan nog bli bad i badsjön för att suga ut det mesta av sommaren. Vi var där igår och badade (20 grader varmt). Min lilleman var helt tokig i vattnet. Roligt att se, men mycket passande, för han hade ingen känsla att det blev djupt till slut.

Nu kör vi sista sommarlovstisdagen!

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Såg dig inne hos !Att vara någons fru-Emma" och kikade in här för att snoka lite ;)
    Dagisstart och suga musten ur sommaren, det låter som en bra dag det.
    Hat så skönt.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Ja, jag älskar också när saker betats av. Tvätthögar till exempel. Heja heja dig! Hoppas ni får en härlig sista-sommarlovsdag!

    SvaraRadera