Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 28 augusti 2012

Förändringar på gång

Det var en liten tjuvstart på jobb idag på förmiddagen. Jag är ju med i ett förändringsteam, som hade sitt andra möte idag. Otroligt inspirerande och en bra jobbstart, men när jag lämnade familjen hemma och åkte till jobbet hade jag en konstig känsla. Visst, jag är sugen på att få tänka mina egna tankar i lugn och ro och prata med vuxna om vuxna saker, men det är ungefär som att ha barnvakt i ett par timmar. Det räcker gott och väl. Jag har hittat en skön lunk här hemma, så att jag ska vara borta hela dagarna känns underligt. Jag har hamnat så långt från karriärer och prestationer som jag kan. Snart kommer det att ställas krav på mig. Krav att lyckas, att vara effektiv, kommunikativ och smart.
Nu är det ju så att pappan till barnen ska vara hemma och det är ju bara bra på alla sätt och vis. Jag behöver därför jobba för brödfödan till familjen. Den här känslan släpper troligen när jag börjar jobba på allvar, men just idag lever jag hellre efter att ta dagen som den kommer utan prestationskrav. Barnen har ju inga sådana krav på mig, jag är bra som jag är. Om jag ger dem av min kärlek så får jag tonvis tillbaka.

Det bästa med denna dag var därför att åka bort för att komma hem och inse hur bra jag har det. Jag ska ta och läsa en inspirerande blogg om vad livet alltid borde fyllas av. Att leva i nuet med sina nära och kära. Dagens tips blir därför att läsa bloggen Queen of Kammebornia. Läs och dröm dig bort till en plats i harmoni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar