Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 21 augusti 2012

Förvaringstankar

Idag regnar det, men dagen är betydligt bättre än igår. Efter lämning av barnen åkte jag och handlade och blev så sugen på Starbucks kaffe, så denna fick duga. Helt ok, men inget jag kommer köpa igen.

Jag bläddrade lite i nya IKEA katalogen och blev så sugen på att ta tag i vår oreda. Det gäller att ha rätt förvaring på rätt ställe. Synd att jag inte har öga för det där, men några idéer har jag fått. Jag började lite smått i hallen, men gav upp då lilleman verkligen inte gillar att jag ens funderar på något annat än att passa honom. Jag åkte istället iväg och shoppade lite med min kära vän. Då sov han minsann hela tiden och jag fick min lugna timme. Nu är alla hemma och det är full rulle igen. Tar tag i hallen en annan dag istället!

4 kommentarer:

  1. Sv: Jag ska absolut lägga ut receptet på vinbärskakan. Alldeles nyss publicerade jag ett recept på en underbar efterrätt..som innehåller vinbärscurd. Det kanske kan vara något för dig då :) Och blir du alldeles trött på bären kan du alltid skicka dem till mig ;)

    SvaraRadera
  2. Ikea-katalogen är rent livsfarlig. Jag blir så himla köpsugen, renoveringssugen, röjjarsugen eller annat varenda gång jag läser den ;)

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om du skulle bli sugen:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/august/real-life-real-life.html

    SvaraRadera
  3. Ja, det blir ofta så... en annan dag :) och det går ju det med! Men det är skönt med bra förvaring, det håller jag med om. Kram!

    SvaraRadera
  4. Förvaring är vårt stora aber här hemma också. Vi bor i ett riktigt gammalt hus och det finns inte mycket naturlig förvaring eller inbyggda garderober på plats. Men vi jobbar på det. Och haha, jag vet precis hur frustrerande det är att vilja göra något när en liten grabb bara vill ha uppmärksamhet=)

    SvaraRadera