Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 13 augusti 2012

Furuvik och brorsbesök

Igår var vi på Furuvik och hade en riktig toppendag. Bilresan ner gick bra (dvs inget gnäll av lilleman som sov gott). Vi åt lunch och köpte åkband till barnen, som sedan sprang runt bland alla åkattraktioner.

Efter ett tag blev det läge för en promenad och utlovat fika, så då passade vi på att se på kängurur och apor. Vi kom riktigt nära.
Ok, det är en glasvägg emellan;-)
Vi hamnade till slut på äventyrsön, där Wild kids spelades in och gick en tipsslinga, gick balansgång och kämpade mot tiden med en silvernyckel.




Här tappade jag min kamera, men en vänlig familj hittade den och vi fick den åter!
Det blev till slut soligt så dagen avslutades med mer karuseller och bad i den stora utomhuspoolen.

Vi drog till min bror med familj som bor i ett nybyggt hus och fick både middag och fika. Trötta barn, som härjat runt med sina kusiner, färdades sedan hem under kvällen och njöt i tystnaden i bilen av en lyckad dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar