Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 8 augusti 2012

Funderingar i morgonstund

På gårdagens planering blev den första punkten av (smaskigt värre). Idag regnar det inte, men bada känns inte rätt i 15 grader. Är sommaren slut nu? Det känns lite höstigt, men jag hoppas hoppas att det kommer sensommarvärme.

Barnen har möjlighet att gå på fritids och dagis från nästa vecka. Jag bokade in det så, vis av erfarenhet att i slutet av varje sommarlov har de varit less hemma.  Min lilla tjej går endast 15 h på dagis (tis-tors) så därför tänker jag att hon ska få gå nästa vecka. Alla hennes kompisar har börjat då, så jag tror att hon blir nöjdare av det. Fritids får vänta en vecka till, eftersom storebror hittar sina kompisar tvärs över gatan. Visst svider det till i mammahjärtat att sommarlunken inte räcker till, men det är bara att strunta i sådana tankar och inse fakta. Bättre att låta barnen ha kul än att måla upp en dröm hur jag vill ha det.

Jag tänker mig en cykeltur till biblioteket idag. Bäst att låsa cyklarna väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar