Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 7 augusti 2012

Planering

Konstnär Sofia Rustan
Regn idag och jag börjar så smått fundera vad vi ska fylla dagen med. Det är 1,5 vecka kvar av barnens sommarlov och det brukar vara svårast så här i slutet. Det känns som om vi har gjort allt som finns att göra. Måste fundera vad som kan göras mer:
  • Baka är ett säkert kort när det regnar
  • Bada är ett säkert kort när det är sol
  • Biblioteket och återlämna böcker samt låna nya
  • Cykeltur (borde funka när som helst då stora killen har fått ny cykel)
  • Fixa fotbollsskor och benskydd då stora killen ev ska börja fotbollsträning (innan imorgon!)
  • Furuvik till helgen (om vädret är ok)
Ja, det var lite grann i alla fall. Barnen vill ju mest av allt leka med sina kompisar, men just nu är det lite skralt då de är bortresta och kommer börja fritids/dagis. Att bara vara vore det bästa, men det börjar krypa lite i kroppen hos hos alla.

Har ni några bra tips?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar