Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 20 augusti 2012

Svag ljusglimt idag

Jag kan klyscha till det om att det är bra att alla är oskadda och att det bara blev skador på bilen när jag krockade idag, men tyvärr känns inte det som en ljusglimt. Jag borde inse skillnaden på materiella ting och personliga skador, men jag orkar inte ta in. Det är helt enkelt inte bra att krocka. Det skapar bara oro, transportbekymmer och en massa jobb. Kanske att jag ser på det ljusare sen och tar in det positiva...
Bild lånad från st.
Solen lyser, vi har provat HM kläderna som kom hem idag och första fritidsdagen är avklarad. Ikväll är det fotbollsträning igen. Ja, livet rullar vidare. Vi är en erfarenhet rikare, som jag hade kunnat vara utan.

Alla oskadda, ja det är en ljusglimt:-)

5 kommentarer:

  1. Alla typer av bilbekymmer är ju rätt jobbiga, men ändå... Det kan hända så mycket otäckt i trafiken. Känner ofta tacksamhet över att komma fram hel. Skönt att alla är oskadda och att skadorna bara var materiella :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sant. Bilar går att laga eller köpa ny i värsta fall.

      Radera
  2. Fy vad hemskt. Vilken tur att nu är oskadda! Men jag förstår att det känns jobbigt med bilen. Men trots allt så är ju det viktiga i denna situationen att ni klarade er. Var lycklig för det! :-)
    <3

    SvaraRadera
  3. Ja det är ju så, men det tar ett tag att skaka av sig känslan....Tack:)

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni mår bättre nu! Tur att ni inte blev skadade. Ha en fin dag

    SvaraRadera