Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 11 augusti 2012

Trend att haka på

Läste i senaste Family Living om Let it be-trenden, skriven av Emma Hamberg.
Det var verkligen sunt, och helt i min tankelinje. Jag bryr mig egentligen inte hur andra tänker när de renoverar. Kanske det är det största intresset de har, är inte det OK då? Jag bryr mig om mitt hus och mina barn och det räcker gott. Jag har inte tid att oroa mig för hur andra har det ställt och fundera varför de renoverar eller fixar sig.
Dessa tre punkter gjorde i alla fall att jag känner mig bekväm med den nivå vi har i vårt hem, speciellt nr 1 och 3. Jag vill ha tid över för mina barn om min fritid. Renoveringen kostar jag hellre på när det väl behövs. Sedan tycker jag att barnen behöver få hjälp att inte bli pryltokiga och trendgalningar, för utbudet nu är ju grymt större än när jag var liten.

1 kommentar:

  1. Tack för din fina kommentar hos mig, precis den peppen jag behöver. Och bra tips dessutom! :)

    SvaraRadera