Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 3 augusti 2012

Vackra Lörudden

För att fira bröllopsdagen så lämnade vi barnen hos farmor och farfar och åkte ut mot Lörudden. Vädret var inte på topp, men det är väldigt vackert där ute i fisklägret. Bästa restaurangen finns där och vi försöker besöka den en gång per år (utan barn, för det är lugnast).


Vi var vrålhungriga och åt både förrätt och varmrätt. Jag fick äran att få sippa på ett glas vin till och mannen blev chaufför.
Huvudrätten bestod av grillad lax, havskatt och räkor med chilibearnaise, färskpotatis, skaldjursratatouille och marinerad rödlök. Det var himmelskt gott, men vilken rätt jag än hade tagit hade varit god. Så bra är denna restaurang!
Vi blev proppmätt och valde att åka till ett café för efterrätt - äppelpaj med vaniljsås - gott det med. Sedan åkte vi och hämtade barnen, som var på fotboll, och fick en lugn stund med dem innan läggning. En härlig avslutning på en i övrigt intensiv dag. Jag och barnen och grannfamiljen var i en äventyrslekpark på förmiddagen och spelade minigolf.

Nu kör vi fredag och ser fram emot en härlig helg som bl a kommer innefatta Melissa Horn:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar