Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 23 augusti 2012

Varmt mammahjärta

Idag följde en kompis med hem min kille från skolan. De leker så bra och har så skoj. Allra roligast verkar de ha med att leka med lilleman. Det värmer mitt mammahjärta.Herregud, jag skulle varit livrädd för skador.


Tänk om första barnet skulle ha fått den behandling som ett småsyskon får! Nu är jag mest nöjd med att de har så kul och att jag lyckats laga mat i lugn och ro!


















4 kommentarer:

  1. Mina två kom så tätt att jag inte hunnit bli så härdad... Men min son var en mjuk och snäll storebror, så han var alltid försiktig med lillasyster. Detsamma går inte riktigt att säga att lillasyster varit med sin storebror...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men så är det! Storasyskonen älskar lillebror, även om de ibland tror att de kan leka med honom som en docka;) Ju äldre de blir verkar det dock gå över, men i grund och botten älskar de varandra!

      Radera
  2. Det andra barnet blev nog klart mera "stöt-tåligt" hos oss...inte av elakhet av det första, men av hjälpsamhet och lek :)
    Jag tyckte jättemycket om ditt inlägg om real life - det verkliga livet!

    SvaraRadera