Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 2 september 2012

Alle man ut

Nu äntligen börjar vår familjs höstnöje! Vi har varit med på friluftsfrämjandets utflykt i hela 12 år dvs även flera år utan barn.

Mulle brukar dyka upp där
Det är en lagom lång promenad med tipsfrågor för både vuxna och barn. När man kommer i mål vankas det grillad korv, kaffe och kaka. Vi får rätta svaren direkt, kanske lära oss ett och annat och så se vem som i familjen lyckats pricka in flest rätt. Det brukar bli lite vinster inom familjen varje höst. Det är vårt söndagsnöje det.

3 kommentarer:

  1. Låter som ett alldeles utomordentligt höstnöje, härligt med skogsutflyckter. Fortsatt härlig Söndag till er!!

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig söndag och höst tradition!
    Påminner mig om då mina barn var små, positiva minnen med mycket skoj i skogen.
    Ha en fin start på veckan,
    Sussi

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt söndagsnöje! Det är precis vad vi strävar efter i vår familj. Helgutflykt till naturen.

    SvaraRadera