Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 10 september 2012

Dagens lärdom

Idag har det varit en riktigt seg måndag. Jag har inte varit på hugget, inte speciellt aktiv utan snarare lite loj. Dagens lärdom är därför detta: DET ÄR OK!

Jag hade ingen speciellt avkopplande helg. Trevlig förvisso, men inte några vilostunder. Natten till idag kunde även med fördel ha fått innehålla lite mer sömn. Jag behövde därför inte vara en duktig flicka idag. Alla dagar kanske inte behöver vara en toppresterande dag. Jag tror t o m att jag i längden kommer att må bra av att inte "stå längst fram i kön" varje dag och sprudla av idéer. Det kommer nog alla må bra av.

Jag listar några ljusglimtar, för det har inte varit en dålig dag:
  • Jag klarade mig igenom dagen trots att lilleman sov tvärs över mig långa stunder.
  • Jag fick tydliga arbetsuppgifter från min blivande chef. Bra att få just denna måndag.
  • Jag åt min smarriga och lyxiga lunchlåda till lunch.
  • Det var det tredje mötet med förändringsteamet och vi fick en bra återkoppling av våra personlighetstest.
  • Nöjda glada barn när jag kom hem.
  • Som vanligt god middag som jag slipper laga.
  • Fint väder, så nu drar jag och lilleman ut på en kvällspromenad. 
Imorgon är det tisdag och det kommer bli en bra dag!

1 kommentar:

  1. Vad fint att lista upp bra saker :) Hoppas du har en lika solig och härlig dag som jag :)

    SvaraRadera