Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 13 september 2012

Enögding

Åh vilken vacker morgon det var i morse när jag steg upp och åkte mot jobbet! Jag har nog bland den vackraste utsikt man kan ha på min färd till jobbet. En slingrig väg genom skogen och längs med älven. Ingen trafik och fritt för tanken. Det finns ett träd som är så häftigt på vägen, där kan jag verkligen följa höstens framtåg. Det är väl till 1/4 täckt med röda löv, så vi är inte halvvägs genom hösten än.

Hemma har vi fått en liten kille med lapp för ögat. Igår var han på ögonmottagningen och konstaterade att han troligen är närsynt på ena ögat och skelar lite med båda, så nu är det lapp på höger öga i två månader. Bra att de upptäcker tidigt, men det måste vara oerhört svårt att avgöra. Igår hade han nästan somnat under undersökningen, som låg mitt under sovtiden;-)

Ikväll blir det body pump igen och jag har lovat mig att sätta på mer vikter. Jag fick bara lagom med träningsvärk från förra gången så nu måste jag satsa lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar