Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 29 september 2012

Ensam i huset

Nu blev jag ensam i huset och passar på att lyssna på Linnea Henriksson och blogga lite. Mannen åkte iväg för att handla vinterkläder till barnen med 25% rabatt, storbarnen är och leker med grannkompisar och lilleman sover ute i vagnen.

Tidigare idag var jag och handlade inför morgondagens barnkalas. Det kommer bli åtta tjejer och en kille. Jag är ingen fixarmorsa som ordnar temakalas utan jag kör lite "gammaldags" dvs låter barnen fika glass och kakor och sedan leka fritt. Om det blir livligt har jag tänkt köra dansstopp och så blir det fiskdamm.

Nu ska jag passa på att läsa lite tidningar som kommit för et tag sedan, men som bara barnen hunnit bläddra i. Hoppas lilleman sover ett litet tag till:-)

1 kommentar:

  1. Kul med barnkalas, men jag är glad att mina ungar inte längre vill ha dem, för det är massor av jobb!

    SvaraRadera