Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 9 september 2012

Första lugna stunden

Oj vad det har varit fullt upp i helgen! Detta är först lugna stunden faktiskt. Det har varit en bra helg, men som sagt, tempot är högt. Nu har vi precis druckit lite kaffe och fikat vinbärskaka som jag hade i frysen och jag tände lite ljus för att komma ner i varv.

Lördagar har vi simskola och fotbollsmatch, men nu är det bara en vecka till, sen blir det paus i fotbollen. När jag frågade min fotbollskille hur det gick på matchen så var svaret blixtsnabbt " bra, vi gjorde ett mål". Att de andra gjorde fem verkar inte spela så stor roll:-)

Det var loppismarknad i vår lilla by, så efter matchen for jag och lilltjejen dit. Vi gjorde allt hon önskade så det blev fiskdamm, ansiktsmålning och ett inköp av en heliumballong. Vi fick skynda oss hem för att alla skulle hinna duscha, för sedan var vi bortbjudna på middag. Mycket trevligt och lagom och vi vandrade hem mätta, trötta och nöjda.

Idag blev det städning efter frukost och sedan alle man ut. Jag promenerade hem med en sovande lilleman och fick sedan lunch av min man, raggmunkar, och sedan handlade jag lite inför kvällens middag. Jag har inte lagat mat på över en vecka, så nu ska jag slå på stort. Det kommer bl a bli rödbetor med chévre, mums!

Om någon undrar vad det står mellan mig och lilleman i köket, så kommer svaret här:
Har tyvärr tappat ställningen, men låt oss säga 15-1 till lilleman!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar