Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 1 september 2012

Fredagsmys delux

Igår hade vi stora mysdagen, fredagsmys delux! Vi började redan på eftermiddagen med äppelkaka. Betyget av min största kille var att vi måste baka den varje dag, så ni förstår hur god den var.
Sedan damp nyaste Mama ner i brevlådan och den tycker jag är rolig att bläddra i. Passande tema för min egen del.

Vi fortsatte sedan med fläskfilégryta och rödbetor med chévre och det var så gott att jag tryckte i mig lite till och lite till. Med middag i magen blev det en "paltkomahög" på golvet (varför sitta i soffan liksom).

Alla var fredagströtta och såg på Barnen i Bullerbyn. Lilleman var också med på ett hörn när han såg hunden Svipp. Lite chips respektive välling till barnen och vin och choklad till oss vuxna framför Fångarna på Fortet gjorde dagen komplett. Det blev en riktigt slö och härlig fredagskväll.

Det behövde vi nog, eftersom tempot är högre idag. Snart frukost och simskolestart. Sedan hem för lunch och fotbollsmatch. Synd att det regnar och är 10 grader, men till kl 15 kanske det har spruckit upp. Hoppas kan jag ju alltid!

1 kommentar:

  1. Låter som en fantastiskt skön och avslappnad fredag!

    SvaraRadera