Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 30 september 2012

Full rulle

Vilken rolig dag det har varit idag! Fullt upp sedan kl 9 imorse, men jag har hunnit med massor. Började med frukost och städning. Övriga i familjen gick alle man ut och jag rastade dammsugaren och dammtorkade. Sen var det dags att fixa inför barnkalaset. Tårtan skippades då de flesta barnen inte brukar äta det, men glass går alltid hem. Sen ansträngde jag mig lite och dekorerade små muffins.

Kalaset gick jättebra med glada stojiga barn. De fikade, lekte med ballonger, dansade och letade efter skatten. Det blev tacos till middag och en promenad till farmor för att lufta mig lite.

Nu är jag precis hemkommen från vinlotteri. Vi är fem tjejer som har träffats och fikat och lottat vinnare av vinflaskor. Jag åkte dit med två flaskor och kom hem med tre - vinst redan första gången! Nu blir det lugn och ro i soffan och så blir det sova sängen. Fullmåne i natt så jag hoppas alla sover gott!

1 kommentar:

  1. Härligt med kalas och vad mycket roligt du hade förberett.

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om du skulle bli sugen:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/october/real-life-karikatyrsmeknamn.html

    SvaraRadera