Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 7 september 2012

Helg!

Ja, då har jag klarat av första arbetsveckan. Det gick finfint och det var en bra första vecka. Mycket lugnt, faktiskt lite för lugnt (men det vet jag att jag kommer få äta upp). Jag fick till en promenad över lunch idag igen då en arbetskollega behövde en lunchlåda. En liten bebis kom på besök och så blev det fredagsfika.
Fick något fint i ett paket idag!

Nu blir det lite familjetid i soffan. Barnen ser på Lejonkungen 3 och sedan blir det Fångarna på fortet, ja väldigt likt som förra fredagen. Mina barn älskar våra rutiner och det är ingen riktig fredagkväll om de inte får klä av sig och mysa i soffan under täcket:-)

Imorgon blir det simning, fotboll och sedan något unikt...Hela familjen är bortbjuden på middag. Det är strongt att bjuda in en trebarnsfamilj och hör verkligen inte till vanligheten för oss. Ska bli skönt att inte ens fundera på vad vi ska äta.

Trevlig fredagskväll!

3 kommentarer:

  1. Ser ut som en sjal jag köpt likadan häromdagen:) känner igen känslan av att bli bortbjuden som trebarnsfamilj:) låter trevligt! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Skönt att du fick en lugn första vecka! Min första vecka knäckte nästan mig...
    Sv: Jag kommer sällan ihåg vad böcker handlar om efter att jag läst dem, jag kommer bara ihåg hur det kändes när jag läste dem... Så jag fick surfa på Roslund & Hellström, jag har ju gillat alla böckerna, men jag tror att min favvo är Flickan under gatan, det grep verkligen tag i mig att det finns ungdomar/barn som lever på det sättet i Sverige i dag!

    SvaraRadera
  3. Låter som ett trevligt upplägg för en skön och bra helg.
    Kram.

    SvaraRadera