Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 18 september 2012

Kalasat klart

Så var det kalaset över och 21.19 är det precis 5 år sedan jag fick min lilla tjej!

Det blev en tidig morgon, där jag var klarvaken från kl 5 av ett födelsedagsbarn som försiktigt försökte väcka alla så att hon kunde bli firad så fort som möjligt. Vi drog ut på det till 6.15 och det kommenterade hon med "varför väntade ni så länge med att fira mig?"
Hon var i alla fall nöjd över alla presenter, så det kändes bra. Hon ville gärna gå på dagis idag så det fick hon. Var nog bra, för min man hade fullt upp hela dagen. Han började dagen med att hämta hem vår numera lagade och okrockade bil. Det tog en månad att få den lagad och jag är hemskt glad att den var fullvärdesförsäkrad, om vi säger så. Sedan bakade han två tårtor och skjutsade och hämtade barn lite titt som tätt.

Jag hade en bra arbetsdag och passade på att flexa ut tidigt för att hinna hem och göra hemmet kalasfint. Tjocka släkten kom in som en virvelvind, ljudnivån höjdes några snäpp och efter lite tårta, lek med presenter och filmmys, så blev det lugnt igen. Alla barn sover sött och vi vuxna pustar ut. Nu är det bara att börja ladda, men framför allt börja planera, för ett barnkalas med bara barn...


1 kommentar:

  1. Grattis till femåringen...när man är fem kan nog dedär minutrarna på födelsedagsmorgonen kännas långa :-), nu far även timmarna förbi så att man knappt hinner med :-)
    Ha fortsatt bra kalas
    Kram

    SvaraRadera