Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 14 september 2012

Långfredag

Idag har det varit en låååång fredag. Det beror på att lilleman inte ville sova i natt, utan tyckte att det räckte att somna till ordentligt vid fem. Det betyder att jag sov ungefär en timme, sen var det dags att stiga upp, göra mig i ordning och åka till jobbet. Det funkar, men det är inte kul.

Nu har vi ätit hemmagjord pizza och druckit ett sövande glas vin. Om en stund ska vi sjunka ner i soffan framför tv:n och se vår traditionsenliga familjeunderhållning. Sedan är det bara att hålla tummarna för att denna natt blir bättre än förra. Det borde inte kunna bli sämre. Min kära man har bakat äppelkaka och gjort egen vaniljsås, så det blir mitt fredagsmys ikväll.

Vi har lite sjukstuga här hemma. Lilltjejen är alldeles hes. Jag hoppas att hon friskar på sig till på tisdag, för då blir det kalas. Idag har vi tittat på henne i tidningen och förundrats över att hon snart inte är lilltjejen utan stortjejen.

Trevlig fredagskväll:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar