Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 4 september 2012

Lyxmamman

Nu kan jag lägga till en ny sorts mamma än de tidigare jag redan är. Jag är även en lyxmamma!
Tänkvärt från Perlan living
Min morgon börjar med att jag kliver upp nyduschad, sminkar mig (kors i taket) och klär på mig - utan att ta reda på några barn samtidigt. Sedan gör jag i ordning frukost till mig och min skolkille och vi sitter och småpratar lite innan jag ska iväg. I morse fick jag t o m tid över för lite gos med de andra två innan jag åkte iväg. Det var 6 grader kallt när jag åkte genom skogen och dimman låg tät över älven. Vackert som bara den och jag tog mig tid att titta och insupa.

Jag fick igång min vanliga dator och imorgon ska jag få lite mer datasupport. Hela förmiddagen har jag kunnat börja så smått att komma ikapp över vad som hänt på 1,5 år. Det jag tycker är en bra sak skriver jag upp på en postivlista, på så sätt fokuserar jag på förbättringarna. Mitt jobb går också ut på att hitta förbättringspotentialer, så jag måste skriva en sådan lista med. Sedan hade jag kundmöte resten av dagen, med bjudlunch. Trevligt, avslappnat och mycket positivt.

När jag kommer hem är matlagningen i full gång och min man har hittat på andra middagsrätter än vad min fantasi räckte till i slutet. Barnen stack iväg till kompisar och jag tog lilleman i sittvagnen på en liten promenad. Frisk luft, sol och lite rörelse - kan inte bli bättre.

Livet är verkligen väldigt lyxigt just nu.

3 kommentarer:

  1. Fin tavla. En sån skulle jag också vilja ha - kanske ett "göra-själv-projekt"? :)
    Vilken bra orsak du har att skriva blogg för. Dagliga ljusglimtar, en påminnelse om det fina från var dag.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag och det är sanna lyxsaker som du varit med om....för en smâbarnsmamma.

    Synd att du inte "hinner" vara med i real Life denna veckan. Skickar en länk i alla fall, i fall att ;)
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/september/real-life-sex.html7

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera