Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 3 september 2012

Många ljusglimtar

Idag var första jobbdagen. Vilka ljusglimtar har jag hittat idag då?

Jag fick tillslut igång en bärbar dator och kom ihåg alla lösenord.
Jag har träffat många glada människor och blivit lite uppdaterad om både det ena och det andra.
Jag har varit ensam på toaletten.

Jag fick till en promenad under lunchen och åt godaste salladen.
Jag tog på mig en arbetsuppgift som jag slutförde direkt.
Jag har mest stått och jobbat ,vilket känns mycket skönt i ryggen nu.

Jag och flera därtill fick ett mycket positivt besked.
Jag tog ett beslut, som ska hjälpa mig att se det goda i varje arbetsdag, allt tack vare min kloka svärmor.
Vi satt ute och åt middagen i en värmande sol.

Jag har de mysigaste och härligaste barnen:)

Ja det är ganska många ljusglimtar en dag när jag saknat mina kära hemma.

1 kommentar: