Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 23 september 2012

Överraskningar

Det var en riktigt regnig och seg dag igår. När vi skulle börja duscha och göra oss klara för fest, så visade sig att vår storkille var febrig. Inte någon rolig överraskning.Vi velade fram och tillbaka, men lämnade till slut alla tre barnen hos farmor och farfar och åkte på 40-års kalas. Det var tur att vi gjorde det, för det visade sig vara en bröllopsfest - en riktigt rolig överraskning!
Det vackra brudparet
Bruden har sin släkt långt söderut, så när hon väl bestämde sig för födelsedagskalas så bokade hon även in dop. Efter att inbjudningarna var skickade så började de fundera på att slå på stort och gifta sig. Det var ett bra beslut och så underbart att det går att ordna en bröllopsfest på 6 veckor och det blir lika bra som ett mer välplanerat bröllop. Alla i hennes släkt kunde komma och totalt var vi 90 personer på festen.
Efterrätten

Festen var på deras loge och ute var det fuktigt och rått dvs det var riktigt kallt och jackan tog jag aldrig av mig. De hade hyrt in ett lokalt band som var ena hejare på att värma upp publiken, så ingen sörjde över kylan. Det är något visst med levande musik:-)

Vi åt snittar, god mat, efterrätt och bröllopstårta. Det dansades och hängde i deras nybyggda bar på logen och alla gladdes åt deras lycka. Presenten vi gav var en tavla, en skyddsängel, så trots att den var ämnad åt en 40-åring så känns den lyckad för dem båda.
Vi blev hämtade mitt i natten och tog sedan med oss storkillen hem. Det var bra, för han blev så glad. När han är lite sjuk så vill han gärna vara med sin mamma:-)

Nu ska vi snart hämta de andra busarna förbereda oss på ytterligare en kalasdag. Idag är det 3-års kalas OCH 45 års firande.

Vilken kalasig helg!

1 kommentar:

  1. Vad kul med såna överraskningar!Så fin fest och tårta. Det är nåt alldeles speciellt med bröllop...
    Ha en fin kväll och start på veckan,
    Sussi

    SvaraRadera