Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 20 september 2012

Reflektioner

Här är trädet som visar höstens framfart. Jag åker förbi det varje morgon och njuter varje gång. Det är så klara färger och fantastiskt vackert när solen ligger på. Halvvägs genom hösten kanske?

Igår tänkte jag efter hur det känns att ha börjat jobba igen. Jag har ju redan förstått att jag nästan inte kan ha det bättre än vad jag har det just nu, med tanke på att min man är hemma och sköter lämning/hämtning av barn samt handling och matlagning. Jag behöver bara stiga upp och åka till jobbet och komma hem till dukat bord.

Det som mer är bra är att jag har fått en lugn start. Jag har ett väldigt krävande jobb med stort ansvar, och min vikarie täckte upp för mig fram t o m oktober. Han blev tyvärr sjukskriven före sommaren, så en konsult fick hoppa in i hans ställe. Hon kommer nu ta ett tidsbestämt uppdrag och blir min nya chef. Detta gör att jag i lugn och ro kan komma ikapp över vad som hänt på 1,5 år och sätta upp mål och krav över hur det ska bli när jag återtar mina ansvarsfulla uppgifter. Det är så oerhört befriande att ha fått denna möjlighet, så just nu njuter jag i fulla drag.
Jag blir helt slut i huvudet när arbetsdagen är slut, för det är mycket som ska proppas in. Då är det inte helt fel med denna vy på vägen hem! Jag blev tvungen att stanna efter vägen för att fota.

Nu är mannen ute på promenad, barnen ute och leker och jag laddar för body pump.

Imorgon, ja imorgon är det fredag och jag ska lyssna på tankeläsaren Henrik Fexeus. Det ser jag fram emot!

2 kommentarer:

  1. Vilka perfekta förutsättningar för att komma tillbaka till jobbet! Fantastiskt fina höstbilder, jag gillar ju hösten!

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen en fin återkomst till jobbet, att få sätta sig in i allt i lugn och ro med bra förutsättningar. Härligt att det funkar så för dig!
    Trevlig helg,
    Sussi

    SvaraRadera