Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 24 september 2012

Restaurangbesök

Idag gjorde vi något ovanligt. Vi bestämde oss för att haka på födelsedagsfirandet av min svåger och tog med oss hela familjen ut på restaurang. Vi är lite feg och bekväm av oss och brukar köpa hem mat, men idag vågade vi. Vi tog med en väska med pysselböcker, pennor och russin och drog iväg till stadens bästa thai-ställe. Det gick superbra och barnen var nöjda och ordningsamma.


Bilder från Chaow Praya River

Vi åt massor med god mat och nu är jag helt proppmätt. Tänk så här är det alltid för mig. Jag oroar mig innan vi gör något utanför hemmet och så blir det oftast bra. Födelsedagsbarnet var nöjd och alla vi som var med. Nu somnade alla barnen och jag ska gå ner till maken och mysa i soffan. Vi har börjat se Arne Dahls filmer och dem kan jag verkligen rekommendera.

1 kommentar:

  1. Ja det brukar ju bli bra. Men jag själv oroar mig alltid när vi ska ut. Men vi brukar SÄLLAN gå till något annat ställe än McD och där är det ju svårt att misslyckas ;)

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om du skulle bli sugen:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/september/real-life-dela-eller-komplettera.html

    SvaraRadera