Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 16 september 2012

Som ett mirakel

Lika fantastiskt väder idag som gårdagen. Idag har vi varit ute i stort sett hela dagen, först på alle man ut och sedan i lekparken med bullfika i solen. Min turgumma vann en ficklampa sedan på förra veckans tipspromenad och min man en trisslott. Jag hoppas att jag vinner denna vecka på mina 11 av 12 rätt. Jag fick sedan en härlig promenad hem med min kära vän, så nu är träningen avklarad för denna vecka.

Min man däremot har varit inomhus efter lunch. Idag var nämligen en sådan dag när jag inser att vi har en väldigt tacksam fördelning i vår familj. När jag kom hem efter flera timmar ute så var huset städat och hör och häpna...ALLA fönster putsade! Det kallar jag ett mirakel:-)

Nu är alla rätt mör och ser fram emot en skön kväll inne. Jag ska tända lite ljus och njuta av ett rent hus med alla saker på sin plats. 50 minuter verkar ordningen hålla i sig om man ska tro Underbara Clara!.

Imorgon är det jobbdag igen och nu har vi hektiska veckor framför oss. Det börjar på måndag med fotbollsavslutning, fortsätter med 5 års kalas på tisdag, Henrik Fexeus på fredag, kalas för liten och stor på lördag, söndag och måndag....Tur att det bara är roliga grejer vi har framför oss!

Nu, tända lite ljus och mysa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar