Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 28 september 2012

Stegräknat

Idag fick vi vår stegräknare inför starten av tävlingen nästa vecka. Jag och två ur min grupp passade på att inviga den på lunchen i det vackra vädret. Det blir en utmaning att få ihop 10 000 steg varje dag. Hittills idag har jag fått ihop c:a 8000 steg. Minst 30 minuters promenad över lunch behövs alltså, varje dag, och gärna lite till hemma.

Nu somnade en snorig lilleman på min axel. Dags att mysa med de andra i soffan. Det är så skönt med fredag:) Mina småkillar har varit så gosiga med varandra och så här fann jag dem när jag kom hem, kärlek!

Just ja, maken har bakat igen, äppelpaj. Hur ska detta sluta!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar