Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 27 september 2012

Värmande ljusglimt

Idag gjorde en arbetskamrat en riktigt bra grej. Han och en liten grupp satt i fikarummet och blev tvingade att lyssna på en annan arbetskamrat som beklagade sig högt och länge om arbetet. Tillslut säger han åt henne, att "nu drar du ner mitt humör också, så nu vill jag att vi pratar om något roligare!". Sedan kom jag och satte mig och då sken han upp och kommenterade att nu kom ju jag och jag är ju positiv. Jag blev så himla glad!

Jag gick och sa till honom efteråt att jag tyckte att det han sagt åt den bittre arbetskamraten var riktigt bra. Gott föder gott och negativa utsvävningar leder inte till något. Visst måste man få ha en dålig dag och tjura en stund, men det är viktigt att förstå hur man påverkar andra. Kanske man ska välja sina tillfällen bättre och beklaga sig för en person? Definitivt inte i fikarummet som väl ska få kännas som en frizon i arbetet. Han blev varm i hjärtat av mina ord och senare fick jag höra att han fortsatt sprida sitt goda humör vidare till andra, då kändes det ännu bättre.

Gott föder gott.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar