Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 27 oktober 2012

Återhämtning

Efter en intensiv vecka och dåliga nätter så kom jag tillslut till en punkt där energin tog slut. Det blev idag. Som tur var så var det strålande sol från en klarblå himmel och snön från igår låg kvar. Det var därför bara att trotsa tröttheten och ta med sig lilleman ut i det vackra vädret.

Efter lunch lekte de större barnen med kompisar och jag fick upp ögonen för:

1. Tvätten. Det tar aldrig slut. Efter en vecka utan tvättning så är resultatet att det behövs minst 7 tvättar innan måndag. Jag har hunnit med två idag...

2. Oordningen. Med tre barn i familjen behöver vi plocka plocka plocka varje dag. Det märks när vi är trötta och hoppar över en dag. Jag märkte det idag och blev även tvungen att rasta dammsugaren.

3. Gamla dagböcker. Garaget rensades och i en flyttkartong hittade jag gamla dagböcker från 80-talet! Hysteriskt roligt;)

Imorgon är det sista alle man ut med korvgryta. Jag måste fortsätta tvätta. Mer steg borde jag också ta, men vi får väl se hur mycket energi jag kommer ha.

Nu dags att kraschlanda i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar